Navigation
Twitter
Flickr
« Leren programmeren willen we allemaal, kennelijk ... | Main | Vuurwerk om geen genoeg van te krijgen »
Wednesday
Jan042012

Fast Moving Trends. Als je er iets aan hebt gehad, laat het weten!

Prijzen zijn niet belangrijk, behalve als je ze wint. En als je genomineerd bent, waarom zou je dan ook niet all the way gaan? Ik ben genomineerd voor Trendwatcher Of The Year in de categorie technologie. En nu dat zo is, wil ik er alles aan hebben gedaan om die prijs te winnen. Zo simpel is het. Daarom heb ik deze week zes blogposts op Fast Moving Targets geschreven waarin ik laat zien welke ontwikkelingen volgens mij belangrijk zijn en hoe Fast Moving Targets daar aandacht aan besteedt.

Ik ben geen futuroloog. Ik kijk niet ver vooruit en maak geen voorspellingen. Ik kijk wel naar de ontwikkelingen op het gebied van media en technologie en probeer daar zelf deel van uit te maken. Ik kijk, signaleer, interpreteer, doe en geef ervaringen door. En de ervaring leert dat wat nu van waarde voor de voorhoede is, later de massa kan bereiken. Bijna vijf jaar geleden gaf ik een presentatie getiteld 'Twitter, ik leg het nog één keer uit' en pas in 2011 werd Twitter echt groot. Door te doen en mee te bewegen ondervind je waar de ontwikkelingen heen gaan. Fast Moving Targets is het vehikel waarmee ik en mijn collega's dat doen.

Als ik donderdag werk moet inleveren, zal dat onder meer een verwijzing naar mijn blogposts zijn. Maar ook wil de organisatie dat mensen bevestigen dat ik best een beetje kijk op de ontwikkelingen heb ;-) Nu kan ik natuurlijk vragen of mensen waar ik gesproken of voor geschreven heb, dat doen. Maar veel liever hoor ik het van mensen die wat aan fast Moving Targets en meer specifiek de onderstaande blogposts hebben gehad. 

Wil je het hier in de comments of op Twitter (gericht aan @erwblo of @fastmoving) laten weten als je wat aan deze serie hebt gehad? En waarom je het goed vond als het zo was? Je snapt dat ik in dit geval niet vis naar slechte kritieken, want daar vraagt de jury niet om ;-)

Laat het weten, ik waardeer het zeer!

Dit zijn de posts waarover ik het heb. HIER vind je de bundeling FMT2012.

Of de individuele verhalen:

Fast Moving Trends 2012

Doe Het Zelf: zonder tussenkomst van producent naar consument

Doe Het Samen: social media nog lang niet op hoogtepunt

Doe Het Nu: de impact van de realtime revolutie

Doe Het Speels: spel-elementen grijpen om zich heen

Doe Het Deskundig: de oprukkende onmisbare gids

Doe Het Altijd En Overal: Alles = Internet

References (2)

References allow you to track sources for this article, as well as articles that were written in response to this article.
  • Response
    Response: useful reference
    Terrific page, Continue the great job. Appreciate it.
  • Response
    Great page, Preserve the useful work. Appreciate it!

Reader Comments (6)

Erwin, Gister zat ik een paar artikelen waar je het nu over hebt te lezen en mijn gedacht die ik daarbij opmerkte was. Wat is deze informatie enorm waardevol. In alles wat ik las zaten perspectieven die mij nog niet bekent waren.

Bijdeze mijn uiting van dankbaarheid. Succes met het in ontvangst nemen van de prijs. ;-)

January 4, 2012 | Unregistered CommenterMike Verbruggen

zo als ik een paar dagen terug al zei, spookt de stelling: soms keuze, soms selectie door het hoofd [ nog steeds, sluimerend] . Soms lees je iets en intepreteer je het zo dat je het zelf kunt gebruiken in je eigen omgeving. Erwin Blom is voor mij de sociale media man. Altijd tips, altijd ankers, altijd doordenkers.

January 4, 2012 | Unregistered CommenterFrank van Dun

Waardevol. Zorgvuldig. Interessant. FMT is een prachtig initiatief, waar andere media een voorbeeld aan zouden mogen nemen.

January 5, 2012 | Unregistered CommenterEdwin

Een paar dagen geleden heb ik de interviews met Werner Vogels en Nalden gezien, erg interessant! Een aantal andere interviews staan nog op mijn kijklijstje!

January 6, 2012 | Unregistered CommenterKoen

Zolang als ik je ken, en dan hebben we het over de vroege internettijd, ben je voor mij het voorbeeld van altijd zoekend, altijd verkennen, onvermoeibaar nieuwe paden verkennend. Soms lopen die paadjes dood, soms komen ze - voor de massa jaren later - volop tot leven. Dat onvermoeibare houdt anderen scherp: omdat je ervan bewust blijft dat er zich zoveel afspeelt buiten je eigen blikveld, of simpelweg omdat het je dwingt iets ergens van te vinden.

Een verplichte irritante eigenschap van trendwatchers is dat ze voor een deel in de toekomst leven. En dat je soms denkt, ja! En dat je soms denkt, ja, ja. Maar je blijft er wel door denken. Als je wint ben je ieder geval een trendwatcher die niet alleen kan lullen, maar ook kan poetsen!

January 6, 2012 | Unregistered CommenterGertJan

Erwin, je bent alweer een hele tijd weg bij de VPRO maar voor mij was je toen al en nu nog altijd een van de belangrijkste gidsen in de wereld van de online media. Ik volg je posts op dit blog en sinds kort ook op FMT (daar is iets moois aan het ontstaan!) met grote regelmaat en je analyses en tips zijn altijd inspirerend; ik waardeer je nuchtere, scherpzinnige toon en vooral ook je enthousiasme voor al die verbazingwekkende, mooie en geniale dingen die we in dit digitale tijdperk op zoveel plekken zien gebeuren. Succes met de nominatie, van mij mag die cup linea recta naar jou!

January 9, 2012 | Unregistered CommenterStan van Engelen

PostPost a New Comment

Enter your information below to add a new comment.

My response is on my own website »
Author Email (optional):
Author URL (optional):
Post:
 
Some HTML allowed: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <code> <em> <i> <strike> <strong>